Jeppe Søe Medieansvar Jeppe Søe foredragsholder Hjernevask og manipulation

Jeppe Søe

Den medieskabte virkelighed

Jeppe Søe er journalist, redaktør, forfatter, tidligere studievært og foredragsholder. Siden 1996 har Jeppe Søe været medieekspert. Her har han engageret sig indenfor manipulation, hjernevask og kommunikation. Her med særligt henblik på hvordan medierne handler, tænker og manipulerer os som brugere.

Jeppe Søe - Mediernes manipulation

Jeppe Søe Medieekspert siden 1996Jeppe Søe er journalist, redaktør, forfatter, tidligere studievært og foredragsholder.

Jeppe har igennem sin lange karriere været ansat på DR, TV2, TV2/Nord og TV3, og nu er han i fuld gang som debattør, medierådgiver og chefredaktør på “[et cetera] magazine”. Jeppe er rådgiver for en række af virksomheder, hvor han rådgiver om medie angreb og kriser, såvel som marketing og sociale medier.

Siden 1996 har Jeppe Søe været medieekspert, og her har han engageret sig indenfor manipulation, hjernevask og kommunikation. Dette med særligt henblik på hvordan medierne handler, tænker og manipulerer os som brugere.

Under et foredrag med Jeppe, vil han vise publikum, hvordan medierne har indflydelse på vores samfund, og hvorfor medierne gør, som de gør. Jeppe vil tage udgangspunkt i dagsaktuelle eksempler, så det hele er nyt og opdateret.

Jeppe holder årligt ca. 70 foredrag om medier, kultur og samfund. Jeppe er engageret i sit felt, og har stor erfaring. Således er han meget forberedt til sine foredrag. Foredragene er tankevækkende og på et højt underholdnings niveau - der er ikke risiko for at publikum kommer til at kede sig.

Foredrag med Jeppe Søe

1 - Buzzwords & Bullshit Business

Jeppe Søe Buzzwords og bullshit-religionHver gang der skal udvikles noget, så kommer der nye ord på, som vi kalder “Buzzwords”. Hver gang der så kommer nye buzzwords, så laver vi konferencer, medarbejdermøder og brainstorms om, hvordan vi skal forholde os til disruptive innovation eller empowerment.

Ifølge Jeppe Søe er buzzwords blevet en “bullshit-religion” og kun få af de ord der kommer frem, har reel fornyelse. Jeppe kommer med tanker om de godt 5000 indlæg, han har set som ordstyrer. Jeppe fortæller hvorfor ledelse og medarbejdere har brug for nye ord - og giver virksomheden troen på eget værd tilbage.

2 - Baglandet - Udkant er forkant!

De store byer er vokset, og magten er blevet centraliseret.

Landsbyerne er Danmarks stamceller. Det er ude i landsbyerne, man lever i et godt fællesskab, som man tit glemmer i de større byer - det er derude, i landsbyerne, vi kan søge tilbage og finde ud af, hvad vi egentlig er.

I dette foredrag fortæller Jeppe Søe om landsbyernes muligheder. Han taler landsbyerne op, styrker borgernes fællesskab, og derved giver svar på, hvordan vi kan ændre udkant til forkant.

3 - Unges brug af sociale medier

Unge såvel som gamle på hele kloden poster vilde indlæg om alt fra deres sygdomme, deres madvaner, vilde fester, farven på deres urin eller bare almindelig snak om vejret. Der bliver delt rigtig meget indhold dagligt, og vi sender billeder af vores mest private oplevelser, og glemmer at modtageren måske er chefen eller familien.

Man kan stille sig spørgsmålene: Hvorfor udstiller vi os selv? Hvorfor praler vi? Hvad rager det egentligt andre, hvad vi skal have til aftensmad? Og hvorfor “synes vi godt om” diverse grupper som f.eks. “R.I.P. Whitney Houston”?

Er det så slemt som mange siger? Eller har vi i virkeligheden fået en mulighed, som vi ikke har fundet ud af at bruge til noget fornuftigt?

Jeppe Søe stiller spørgsmål, giver opsang og provokerende klap på skulderen - og fortæller publikum om, hvorfor vores brug af sociale medier vinder over virkeligheden.

4 - Den medieskabte virkelighed

Jeppe Søe KommunikationsstrategiJeppe Søe har holdt rigtig mange foredrag om mediernes rolle i vores samfund, og har meget erfaring derfra. Jeppe taler frit om sine holdninger om den overfladiske verden, som TV er blevet til. Han kommenterer hudløst ærligt emner som voldsomme billeder, korrespondenter, snyd og hjernevask.

Terror skal være flot, der skal dø mange, og det skal passe til TV. Tidligere var en simpel bilbombe nok til at få medierne i tale, men i dag skal det være mere voldsomt, før kameraerne bliver sat til at rulle.

Der er flere TV-stationer som fylder vores dagligdag med reality-tv, og samtlige ugeblade er fyldt med reportager om de kendtes liv. Medierne gør at vi følger med i andres virkelighed, jo mere virkelighed vi får serveret, jo mere glemmer vi at leve selv.

Når Jeppe Søe holder foredrag om medier, så er det altid dagsaktuelt, så det er altid opdateret det indhold han kommer med. Dette giver en grundlæggende forståelse af den verden, vi alle er en del af: den medieskabte virkelighed.

5 - Kommunikationsstrategi

Alle virksomheder har en kommunikationsstrategi, men mange steder er den ubrugelig. Virkeligheden ændrer sig hurtigere i pressen end på papiret. Hvor mange gange bliver en kommunikationsstrategi skrevet om? Og hvor tit passer den egentlig til pressens nye virkelighed?

Jeppe Søe har lavet en del kommunikationsstrategier til virksomheder, og har hjulpet erhvervslivet ud af pressens greb i pressede situationer. Dette foredrag henvender sig meget til kædebutikker, Forsvaret, kapitalfonde og generelt erhvervslivet.



Send os en besked!

Udfyld en forespørgsel her på Jeppe Søe - det er helt uforpligtende. Du kan udfylde de felter, som du kan svare på eller blot efterlade navn og tlf-nummer.
Vi svarer hurtigt.

Kunstner:
Evt. dato/periode:
Evt. klokkeslæt:
I hvilken by skal arrangementet afholdes?:

Kontaktoplysninger:
Navn:
Evt. firma eller organisation:
Tlf:
E-mail adresse:
Besked:
  send